مقاله نیازسنجی برنامه آموزش سواد رسانه ای در مدارس که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۳ در مطالعات فرهنگ – ارتباطات از صفحه ۷۹ تا ۱۰۳ منتشر شده است.
نام: نیازسنجی برنامه آموزش سواد رسانه ای در مدارس
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نیازسنجی
مقاله آموزش سواد رسانه ای
مقاله برنامه درسی
مقاله دانش آموزان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: تقی زاده عباس
جناب آقای / سرکار خانم: کیا علی اصغر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سواد رسانه ای، مهارتی حیاتی برای زیستن در عصر کنونی است. در این مقاله، ضرورت، اهداف، محتوا، شیوه اجرا، تدریس، ارزشیابی و محدودیت های ورود آموزش سواد رسانه ای به مدارس کشور با روش مطالعه کتابخانه ای، اسنادی و دلفی از دیدگاه صاحب نظران بررسی شده است.
یافته ها نشان داد بومی سازی و ورود آموزش سواد رسانه ای به مدارس، منجر به توانمندسازی دانش آموزان در استفاده بخردانه از رسانه ها، حفظ و تقویت هویت و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی خواهد شد. اجرای آزمایشی دوره های آموزشی، ارزشیابی توصیفی، تدوین محتوا و ارائه به شکل تلفیق با متون درسی در دوره ابتدایی و ارائه کتاب مستقل در دوره متوسطه از دیگر یافته ها است. همچنین محتوا باید به شناخت انواع رسانه ها، تولید، ارزیابی و تحلیل انتقادی متون رسانه ای، توجه کند. نتایج نشان داد، بهره مندی دانش آموزان از آموزش سواد رسانه ای و مزایای آن، ضروری است.