مقاله مصرف موسیقیایی (مطالعه ای در باب گرایش به موسیقی در جامعه) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۳ در مطالعات فرهنگ – ارتباطات از صفحه ۷ تا ۳۶ منتشر شده است.
نام: مصرف موسیقیایی (مطالعه ای در باب گرایش به موسیقی در جامعه)
این مقاله دارای ۳۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله موسیقی
مقاله مصرف موسیقیایی
مقاله مصرف فرهنگی
مقاله سبک زندگی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رضوی طوسی سیدمجتبی
جناب آقای / سرکار خانم: یاهک سجاد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقاله حاضر، حاصل یافته های نظرسنجی تلفنی با هدف بررسی گرایش شهروندان ۱۵ تا ۴۵ سال تهرانی با تمرکز بر انواع موسیقی در دسترس است. حجم نمونه ، ۸۰۴ نفر بوده و برای تحلیل داده‏ها از آمارهای توصیفی و استنباطی استفاده شده است.
یافته ها نشان داد ۷۸٫۲ درصد شهروندان ۱۵ تا ۴۵ سال تهرانی، شنونده انواع موسیقی هستند. شنوندگان موسیقی، ۷۲٫۱ درصد به «موسیقی باکلام»، ۶۸٫۴ درصد به «موسیقی ایرانی» و ۵۴٫۳ درصد به «موسیقی با تصویر» علاقه دارند. ۶۳٫۸ درصد شنوندگان موسیقی، به «موسیقی پاپ ایرانی»، ۵۲٫۶ درصد به «موسیقی های لس آنجلسی»، ۴۰٫۸ درصد به «موسیقی سنتی ایرانی»، ۲۸٫۶ درصد به «موسیقی های مذهبی»، ۲۶٫۳ درصد به «موسیقی محلی»، ۱۹٫۴ درصد به «موسیقی غربی»، ۱۹٫۳ درصد به «موسیقی های رپ»، ۱۶٫۹ درصد به «موسیقی پاپ ایرانی بی کلام»، ۱۴٫۵ درصد به «موسیقی سنتی ایرانی بی کلام»، ۱۳٫۳ درصد به «موسیقی های پاپ زیرزمینی»، ۱۱٫۵ درصد به «موسیقی غیررسمی راک»، ۱۰٫۴ درصد به «موسیقی کلاسیک خارجی» و ۴٫۶ درصد به «موسیقی سنتی کشورهای خارجی» در حد زیاد گوش می دهند. ۴۵٫۶ درصد شنوندگان موسیقی، به «محتوا» و ۱۹٫۵ درصد به «ریتم و آهنگ» موسیقی اهمیت می دهند.