مقاله ماموگرافی از دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد: پژوهش کیفی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۲ در تحقیقات کیفی در علوم سلامت از صفحه ۱۷۳ تا ۱۸۳ منتشر شده است.
نام: ماموگرافی از دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد: پژوهش کیفی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرطان پستان
مقاله ماموگرافی
مقاله مطالعه کیفی
مقاله بازاریابی اجتماعی
مقاله زنان روستایی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: وفایی نجار علی
جناب آقای / سرکار خانم: شمس محسن
جناب آقای / سرکار خانم: اسماعیلی حبیب اله
جناب آقای / سرکار خانم: دهنویه رضا
جناب آقای / سرکار خانم: نیستانی هادی
جناب آقای / سرکار خانم: نیک پرست نادر
جناب آقای / سرکار خانم: نصرتی ملیحه
جناب آقای / سرکار خانم: ابراهیمی پور حسین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: سرطان پستان شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان است. با تشخیص زودرس و درمان این بیماری، می توان میزان بقای بیماران را افزایش داد. ماموگرافی، یکی از موثرترین روش ها در تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه است. هدف از اجرای این مطالعه کیفی، بررسی دیدگاه زنان روستایی شهرستان بجنورد در مورد ماموگرافی جهت طراحی مداخله مبتنی بر بازاریابی اجتماعی بود.
روش کار :در این پژوهش کیفی که داده های آن با روش بحث گروهی متمرکز گردآوری شد، ۴۶ نفر از زنان واجد شرایط دو روستای مورد و شاهد مشارکت داشتند . بحث ها ضبط و پیاده سازی شد و به روش تحلیل محتوای Banner و با استفاده از نرم افزار Atlas.ti مورد تحلیل گردید.
نتایج : پنچ مفهوم اصلی شامل نقش ماموگرافی در سلامت زنان، موانع عدم انجام ماموگرافی، راهکارهای افزایش انجام ماموگرافی، مکان و کانال های مناسب برای ارتباط با زنان روستایی و انتقال محصولات و خدمات به آن ها و افراد تاثیر گذار بر رفتار زنان روستایی شناسایی شد.
نتیجه گیری : مداخله مبتنی بر الگوی بازاریابی اجتماعی، می تواند بر افزایش میزان ماموگرافی موثر باشد.