مقاله عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در مدیریت فناوری اطلاعات از صفحه ۱۵۵ تا ۱۷۴ منتشر شده است.
نام: عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کارت بانک
مقاله پذیرش فناوری
مقاله تلفن بانک
مقاله اینترنت بانک
مقاله موبایل بانک
مقاله بانکداری الکترونیک

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: هاشمیان مژده
جناب آقای / سرکار خانم: عیسایی محمدتقی
جناب آقای / سرکار خانم: میکاییلی فتاح
جناب آقای / سرکار خانم: طباطبایی محسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
از آنجا که پیدایش بانکداری الکترونیک در ایران امری تقریبا جدید است، مقابله با مقاومت مشتریان نسبت به پذیرش این فناوری اهمیت بالایی دارد. بانک سامان به عنوان اولین بانک ارائه دهنده خدمات الکترونیک برای حفظ پیشرو بودن در این عرصه باید تلاش کند تا در پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان مقدم باشد، بنابراین باید زودتر از سایرین عوامل موثر را با تمرکز بر مشتریانش شناسایی و موانع پذیرش را بر طرف سازد. هدف این مقاله، شناسایی عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان بانک سامان است. بدین منظور با استفاده از مدل های موجود در ادبیات، متغیرها و عوامل بالقوه تاثیرگذار در پذیرش بررسی شده، پرسشنامه ای طراحی شده است. تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس آمار توصیفی و مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج نشان می دهد، عوامل مفید بودن، سازگاری، سهولت استفاده و شرایط تسهیل کننده تاثیر معناداری بر پذیرش هر چهار ابزار بانکداری الکترونیک یعنی کارت بانک، تلفن بانک، اینترنت بانک و موبایل بانک دارند. همچنین عامل ریسک پذیری نیز در پذیرش موبایل بانک تاثیر معنادار دارد و در پذیرش کارت بانکی نسبت به اینترنت بانک و تلفن بانک تاثیر ناچیزی دارد که این امر تفاوت بین ابازر کارت و بانکی و ابزارهای جدید بانکداری الکترونیک یعنی تلفن بانک، موبایل بانک و اینترنت بانک را نشان می دهد.