مقاله عوامل موثر بر رضایت الکترونیکی: تجربه ای از کشور آلمان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در مدیریت فناوری اطلاعات از صفحه ۱۶۵ تا ۱۸۶ منتشر شده است.
نام: عوامل موثر بر رضایت الکترونیکی: تجربه ای از کشور آلمان
این مقاله دارای ۲۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آلمان
مقاله رفتار خریداران اینترنتی
مقاله خرید اینترنتی
مقاله رضایت الکترونیکی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عزیزی شهریار
جناب آقای / سرکار خانم: نگهداری امیرنیما

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نخستین و مهم ترین اصل بازاریابی تمرکز بر نیازها و خواسته های مشتریان است، زیرا بدون توجه به آن، شرکت ها در محیط رقابتی امروز قادر به ادامه حیات نخواهند بود. شرکت ها می دانند که ارائه محصول ها و خدمات باکیفیت، متناسب با نیازها و خواسته های مشتریان، مزیت رقابتی مهمی است که به فروش و سود بیشتر منجر می شود، بنابراین شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و اتخاذ استراتژی ها و برنامه های مناسب برای تامین این نیازها و خواسته ها از مهم ترین فعالیت های شرکت ها در بازارهای رقابتی است. با توجه به فضای رقابتی در تجارت الکترونیکی و ضرورت توجه به انتظارات و خواسته های مشتریان در بازار الکترونیکی، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت مشتریان الکترونیکی انجام پذیرفته است داده های این پژوهش با استفاده از جمع آوری ۲۲۱ پرسشنامه در کشور آلمان جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شده است. مطالعات انجام شده نشان می دهد، از بین حدود شش معیار اصلی و ۲۵ زیرمعیار شناسایی شده، شش معیار اصلی و هفده زیرمعیار، مهم ترین معیارهای موثر بر رضایت مشتریان الکترونیکی است.