مقاله ساختار مدیریت کیفیت با پشتیبانی فناوری اطلاعات (پژوهشی پیرامون سازمان بیمه مرکزی ایران) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در مدیریت فناوری اطلاعات از صفحه ۱۱۳ تا ۱۳۴ منتشر شده است.
نام: ساختار مدیریت کیفیت با پشتیبانی فناوری اطلاعات (پژوهشی پیرامون سازمان بیمه مرکزی ایران)
این مقاله دارای ۲۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیمه مرکزی ایران
مقاله فرایند مدیریت کیفیت
مقاله فناوری اطلاعات
مقاله مدیریت کیفیت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صفری سعید
جناب آقای / سرکار خانم: شیرزاد صفیه
جناب آقای / سرکار خانم: خلیلی حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در تحقیق حاضر تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت کیفیت در بیمه مرکزی ایران مورد بررسی قرار می گیرد. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کارکنان واحدهای طرح و توسعه، فنی و امور رایانه، حسابداری و امور مالی و همچنین واحد منابع انسانی بیمه مرکزی ایران می باشند زیرا فعالیت این واحدها وابستگی زیادی به فناوری اطلاعات دارد. از مجموعه فوق تعداد ۸۳ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان دهنده آن است که ابعاد مدیریت کیفیت در سازمان ها، عموما تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار می گیرد. چرا که عملکرد سازما ن ها تا حد زیادی وابسته به جریانات اطلاعاتی است. نتایج یافته ها، تایید کننده فرضیه اصلی است و نشان می دهد فناوری اطلاعات بیشترین تاثیر را بر رضایت مشتری داشته است. برای مدیران اجرایی بیمه مرکزی ایران، این یافته نکات قابل توجهی در بردارد، چرا که با تسهیل جریانات اطلاعاتی، رضایت بیشتر مشتریان حاصل و کمبودهایی را که در سازمان هایی از این نوع به وجود می آید بر طرف می شود.