مقاله توسعه مدل فرایندی مدیریت دانش مشتری با استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۳ در رشد فناوری از صفحه ۶۲ تا ۶۸ منتشر شده است.
نام: توسعه مدل فرایندی مدیریت دانش مشتری با استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فرایندهای کسب و کار
مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
مقاله مدیریت دانش
مقاله مدیریت دانش مشتری
مقاله مدل مهندسی کسب و کار

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عاشوری مریم
جناب آقای / سرکار خانم: شریف خانی مونا
جناب آقای / سرکار خانم: تارخ محمدجعفر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در سال های اخیر، شرکت های زیادی اقدام به یکپارچه سازی فعالیت های مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش نموده اند. علت این امر را می توان در نقش کلیدی که مدیریت دانش در مدیریت ارتباط با مشتری بازی می کند، جستجو نمود. پتانسیل ارتباط دو جانبه دو حوزه مذکور و نقش کلیدی مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری توجه محققان را به خود جلب کرده است. حاصل ترکیب مدیریت دانش با مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش مشتری می شود که نیازمند طرز تفکر متفاوتی در تعدادی از متغیرهای کلیدی این دو حوزه است. متغیرهای کلیدی در نظر گرفته شده برای هر مدل مدیریت دانش مشتری با توجه به نوع مدل متفاوت می باشد. تعدادی از مدل های ارائه شده برای مدیریت دانش مشتری عبارتند از مدل مفهومی، فرایندی و سیستمی. این مقاله به توسعه مدل فرایندی پرداخته که از تلفیق مدل مهندسی کسب و کار، شش فرایند کسب و کار مبتنی بر سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری با چهار جنبه مدیریت دانش در فعالیت های اصلی کسب و کار (بازاریابی، فروش و خدمات) حاصل می گردد.