مقاله برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در مطالعات سیاسی از صفحه ۱۴۵ تا ۱۷۸ منتشر شده است.
نام: برندسازی در دیپلماسی نیچه ای قطر
این مقاله دارای ۳۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برند سازی
مقاله دیپلماسی نیچه
مقاله دیپلماسی رسانه ای
مقاله میانجی گری
مقاله دیپلماسی ورزشی
مقاله قدرت نرم

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رنجکش محمدجواد
جناب آقای / سرکار خانم: اصغری ثانی حسین
جناب آقای / سرکار خانم: محقر احمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
دیپلماسی نیچه به کشورها کمک می کند تا با تمرکز منابع خود در حوزه های خاص نتایج بسیار بهتری بگیرند. به همین دلیل، بسیاری از کشورهای کوچک به دلیل نداشتن منابع کافی جهت ساخت قدرت مورد نیاز برای تأمین منافع ملی، به استفاده از دیپلماسی نیچه روی می آورند تا با تمرکز منابع خود در حوزه هایی که در آن دارای مزیت هستند به برند تبدیل شوند. برند، بهترین ایده مشتریان در مورد یک محصول است. برند ملی تصویری است که از یک کشور در افکار جامعه جهانی ساخته می شود که می تواند مفاهیم مثبت و منفی گوناگونی را در برگیرد. قطر یکی از کشورهای کوچک خلیج فارس است که در برابر تهدیدات داخلی و خارجی آسیب پذیری زیادی داشته و منابع سخت افزاری کافی برای تأمین امنیت خود را ندارد. به همین دلیل عوامل نرم افزاری در سیاست خارجی این کشور پر رنگ تر می باشد. قطر با تمرکز منابع خود در قالب دیپلماسی نیچه توانسته در حوزه های میانجی گری، دیپلماسی رسانه ای، دیپلماسی ورزشی و… به برند تبدیل شده و تصویر خوبی از خود در نظام بین الملل بسازد. این تصویر خوب باعث تأمین امنیت برای قطر شده است.