مقاله بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در مطالعات رسانه ای از صفحه ۱۴۱ تا ۱۴۸ منتشر شده است.
نام: بررسی نقش ارتباطات کلامی در ایجاد انگیزه بعنوان عاملی تاثیرگذار بر مدل تعالی سازمانی EFQM: مطالعه موردی شرکت شاسی ساز ایران (گروه بهمن)
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارتباطات سازمانی
مقاله ارتباطات کلامی
مقاله مدل تعالی سازمان EFQM
مقاله ایجاد انگیزه و کانالهای ارتباطی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: فرهنگی علی اکبر
جناب آقای / سرکار خانم: رحیمی عطیه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه ارتباطات یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در جامعه متمدن بشمار می آید، زیرا از یک سو انسان را به عنوان یک موجود اجتماعی به توسعه و تعالی می رساند و از سوی دیگر باعث بقاء و تداوم حیات سازمان به عنوان یک پدیده اجتماعی می گردد، چنانچه باید گفت، حیات هر سازمانی مرهون ارتباطات اثربخشی است که خود در ایجاد آن دخالت دارد و هیچ سازمانی بدون توسعه شبکه های ارتباطی مناسب نمی تواند در دستیابی به اهداف خود توفیق یابد. در این تحقیق تمرکز ما بر، تاثیر ارتباطات کلامی موجود در سازمان و نقش ان بر، تعالی سازمانها (مدل تعالی سازمانی EFQM) می باشد. در واقع اهمیت ارتباطات در سازمان از این بابت است که با ایجاد ارتباط مناسب، نیروی انسانی از خواسته های مدیریت آگاه می شود و با قرار گرفتن در تعامل می توانند خواسته های خود را نیز به اطلاع مدیران برسانند. در این مقاله برآنیم که با توجه به تقسیم بندی ارتباطات درون سازمان، بر حسب کانال های ارتباطی، نقش و اهمیت ارتباطات کلامی را بر مولفه ایجاد انگیزه در کارکنان به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار بر، تعالی سازمانی را، مورد بررسی قرار دهیم. در نتایج جانبی نیز دریافتیم که؛ ارتباطات کلامی در بین مدیران و کارکنان، به رغم بی اهمیت انگاشته شدن از سوی مدیران، تاثیر بسزائی بر تعالی سازمانی داشته به نوعی که ۲۰٫۶ درصد کل امتیاز مباحث تعالی سازمانی EFQM، مربوط به ارتباطات کلامی موجود در سازمان می باشد.