مقاله بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در علوم رفتاری از صفحه ۱۱۹ تا ۱۳۰ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خود تنظیمی
مقاله انگیزش تحصیلی
مقاله انگیزش درونی
مقاله انگیزش بیرونی
مقاله بی انگیزگی
مقاله راهبردهای شناختی و فرا شناختی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی درویش بقال ناهید
جناب آقای / سرکار خانم: حاتمی حمیدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: احدی حسن
جناب آقای / سرکار خانم: اسدزاده حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دخترسال اول دبیرستان شهر اسلامشهر انجام شد. به این منظور از میان کلیه دانش آموزان این پایه تعداد ۵۶ نفر به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با جایگزینی تصادفی در دو گره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابتدا هر دو گروه در پیش آزمون (مقیاس انگیزش تحصیلی) شرکت نمودند، سپس گروه آزمایش ده جلسه یک و نیم ساعته آموزش راهبردهای خودتنظیمی را دریافت داشت و در پایان، هر دو گروه پس آزمون را اجرا نمودند. تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر تاثیر مثبت و معنادار آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر جنبه های گوناگون انگیزش تحصیلی بود.