مقاله الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۳ در رشد فناوری از صفحه ۵۳ تا ۵۸ منتشر شده است.
نام: الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دوجانبه گرایی
مقاله یادگیری دوجانبه
مقاله دارایی دانشی
مقاله اکتشاف
مقاله انتفاع

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: کوشکی جهرمی علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: حسین پور داوود
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی مقدم یوسف
جناب آقای / سرکار خانم: محمدی رحمان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
یکی از جریان های نو پژوهشی که علاقه مدیران و پژوهشگران را به میزان فزاینده ای تحت تاثیر خود قرار داده است، دوجانبه گرایی و تاثیر آن بر جنبه های مختلف سازمانی می باشد، بدین معنی که یک سازمان با بهره مندی از چه سازوکارهایی می تواند در هر دو بعد اکتشاف و انتفاع موفق عمل نماید. در این مقاله نگارندگان با بررسی ادبیات و مرور عمیق مبانی نظری موجود در حوزه یادگیری دوجانبه و نحوه تعامل آن با ذخایر دانش سازمانی یعنی سرمایه فکری (سرمایه انسانی، سرمایه سازمانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مشتری جهت سازگاری و توسعه یادگیری دوجانبه در سازمان ها برآمده اند. در نهایت بر اساس مدل سه سطحی دوجانبه گرایی در سازمان و تلفیق آن با نوع شناسی یادگیری دو جانبه به مدل تحلیلی دست یافته اند که در سه سطح ورودی، فرایند و خروجی اقدامات لازم را جهت دسترسی به انواع مختلف دوجانبه گرایی در سازمان پیشنهاد می نماید. مدل مفهومی حاصله می تواند با توجه به منطق هماهنگی همه جانبه به عنوان راهنمای بسیاری از پژوهش های آتی در حوزه های دوجانبه گرایی، یادگیری دوجانبه و ذخایر دانشی قرار گیرد.