مقاله گزارش موردی: گزارش یک مورد سندرم نکرولیز اپیدرمی توکسیک (TEN) به دنبال مصرف فنی توئین که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۳ در فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار) از صفحه ۱۱۶ تا ۱۲۱ منتشر شده است.
نام: گزارش موردی: گزارش یک مورد سندرم نکرولیز اپیدرمی توکسیک (TEN) به دنبال مصرف فنی توئین
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سندرم استیونس جانسون
مقاله سندروم نکرولیز توکسیک اپیدرم
مقاله فنی توئین

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جعفری علی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: رحیمی سمیه
جناب آقای / سرکار خانم: نوروزی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: شجاع محمد
جناب آقای / سرکار خانم: شجاع محسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: سندروم نکرولیز توکسیک اپیدرم بیماریی با واکنش های پوستی و مخاطی شدید است. این بیماری به طور معمول در واکنش به بعضی داروها مثل فنی توئین ایجاد می شود.
معرفی بیمار: آقایی ۳۵ ساله با سابقه دریافت فنی توئین با بثورات جلدی مخاطی و تاول منتشر در بیمارستان بستری گردید. بعد از تشخیص علت اقدامات درمانی شبیه سوختگی ها انجام گردید و بیمار ترخیص شد.
نتیجه گیری: برای درمان علت بیماری بسیار مهم است. زمانی که بیماری ناشی از دارو باشد، تجویز دارو باید به طور سریع قطع شود و درمان صورت گیرد.