سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای توریسم و توسعه

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

فرهاد راد – کارشناس ارشد کامپیوتر
معصومه دست نیان – کارشناس نرم افزار کامپیوتر
پریسا راد – کارشناس روابط عمومی وسازمان میراث فرهنگی

چکیده:

گردشگری مجازی، حضور در سرزمین دیجیتالی وب و مشاهده دادههای صوتی، متنی و تصویری از دنیای فیزیکی پیرامون ماست تا به این ترتیب یک گردشگر بتواند با حداقل امکانات، هزینه کم و حتی دانشی نه چندان زیاد اما با یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده، به مناطق مختلف دنیا سفر کند. به بیان دقیقتر اینکه، گردشگری مجازی یعنی استفاده همه جانبه از پتانسیلهای صنعتIT در جهت توسعه زیر- بنای صنعت گردشگری. در این مقاله گردشگری مجازی مورد توجه قرار گرفته و بعد از بررسی تاثیرات و جنبههای مثبت آن در کشورهای اروپایی و آسیایی، به ارائه راهکارهای لازم برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در ایران با استفاده از فضای مجازی وب خواهیم پرداخت