سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی جغرافیا و گردشگری در هزاره سوم

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی اکبر لطفی – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرفیا و برنامه ریزی توریسم دانشگاه آزاد اسلام
علیرضا غضائری – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم دانشگاه آزاد اسلا

چکیده:

امروزه صنعت گردشگری ابزاری مدرن را می طلبد. در دنیای گردشگری امروز و با پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات ارتباطات، ارائه خدمات الکترونیک گردشگری نقش کلیدی داشته و از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالای صنعت گردشگری در ابعاد مختلف، برای ورود به بازار رقابتی می بایست مجهز به امکانات و تکنولوژیهای نوین بود. ابزار الکترونیکی و اینترنت در زنجیره توزیع خدمات گردشگری شامل خطوط هوایی، مراکز اقامتی، گردانندگان تور، مقاصد سفر و مهمتر از همه در آژانسهای مسافرتی تغییراتی شگرفی ایجاد کرده است. آزانسهای مسافرتی مراکز اصلی ارائه خدمات گردشگری می باشند که اتصال دهنده تمام خدمات ارائه شده در صنعت گردشگری می باشند. هدف از این پژوهش شناخت گردشگری الکترونیک و تأثیر و تعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات در گردشگری الکترونیک با محوریت آژانسهای مسافرتی شهر اصفهان می باشد. روش تحقیق در این پژوهش مطالعات اسنادی کتابخانه ای و تحلیل نمونه های موردی آژانسهای با سابقه بالای تور گردانی و خدماتی شهر اصفهان می باشد. از نتایج این پژوهش می تان به این کنته اشاره نمود که با توجه به نوین بودن کاربرد فناوری ا طلاعات در بخش گردشگری و با گسترش و شناخت و عمومی شدن گردشگری الکترونیک در سطح جامعه، آژانسهای مسافرتی می توانند از گردشگری الکترونیک در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی فروشهای خود و ارتباط با مشتریان استفاده نمایند. همچنین مشتریان آزانسهای مسافرتی می توانند جهت دریافت خدمات با صرف هزینه بسیار ناچیز و از طریق اینترنت اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود بنمایند که به انتخاب راحت به دور از تنشها و فشارهای روانی می انجامد.