سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای توریسم و توسعه

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

علی احمدی – کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری

چکیده:

امروزه گردشگری از حالت سنتی خود خارج شده و به شکلی متفاوت در عرصه فعالیتهای اجتماعی-اقتصادی انسانی ظاهر شده است. تغییر و یا توسعه فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی باعث شده تا گردشگری نیز از این تغییرات منتفع گردد. به گونه ای که امروزه گردشگری الکترونیک به یکی از بخشهای مهم گردشگری تبدیل شده است. که رکن اساسی در این نوع گردشگریICTتکنولوژی اطلاعات و ارتباطات) می باشد و نقش اینترنت در آن اساسی و محوری می باشد. این صنعت به سه صورت به مشتریها یا گردشگران خدمات عرضه می کند که عبارتند از E-information و E-booking، E-payment این خدمات از طریق صفحات وب انجام می گیرد و در همه نقاطی که اینترنت در دسترس باشد، قابل استفاده می باشد. علاوه بر اینترنت، اینترانت یا شبکه های داخلی و اکسترانت یا شبکه های خارجی نیز در گردشگری قابل ذکر می باشند که مورد استفاده قرار می گیرند. این تغییرات باعث شده تا گردشگری نیز متفاوت از قبل باشد و به نوعی دیگر ظاهر شود که نشان از توسعه و تکامل صنعت گردشگری با استفاده از تکنولوژیهای نو می باشد.