سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

احمد صیادمشهور – کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، پژوهشسرای پروفسور فضل الله رضای رشت
امیر حاجیلو – دانشجوی دکترای دانشکده مکانیک، دانشگاه گیلان
کاظم آتشکاری – دانشیار دانشکده مکانیک، دانشگاه گیلان
نادر نریمان زاده – استاد دانشگاه گیلان

چکیده:

در این کار، مدل توربین –گاورنر و بویلر همراه آن برای یک نیروگاه بخار بکار گرفته می شود و سیستم کنترل کنندهPID کلاسیک برای مدل در نظر گرفته خواهد شد . سپس برای تعیین بهترین ضرایب کنترلرPID از کنترلر فازی به عنوان سطح دوم کنترلی بهره برده می شود . در این مورد فشار گلوگاه قبل توربین به عنوان تابع ورودی خطا انتخاب می گردد . ماکزیمم درصد فراجهش و زمان نشست برای شدت احتراق و فشار گلوگاه بسیار حائز اهمیت هستند . در این راستا توابع خطای مطلق نمودارهای شدت احتراق و فشار گلوگاه به عنوان توابع هدف انتخاب می شود . منحنی پارتو بر اساس توابع هدف حاصل می شود که پارامترهای کنترلر برای داشتن یک عملکرد بهتر با کمک این منحنی تعیین می گردند . در پایان نتایج حاصل از دو روش کنترلی Fuzzy-PID و PID با هم مقایسه خواهد شد. نتایج تحت عملکرد دو بار مختلف نیروگاهی تکرار می شود