سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مسعود وجدان نیک – دانشگاه صنعتی همدان

چکیده:

در این مقاله روش های جدیدی برای کنترل زمان بهینه چراغ راهنمایی مبتنی بر شبکه عصبی و مدل تاخیر در تقاطع های با چراغ -راهنمایی ارائه می شود. برای کنترل زمان فاز سبز در هر سمت از تقاطع از مدل تاخیر با این ایده که زمان تاخیر در هر ورودی یکسان استاستفاده می شود. در این مقاله پیشنهاد می شود به جای استفاده از پردازش تصویر برای خارج کردن تصویر وسایل نقلیه از تصویر جاری ، از یکشبکه عصبی استفاده شود . پس از استخراج وسایل نقلیه از تصویر به کمک شبکه ای دیگر تعداد خودروها و حجم ترافیک را مشخص کرده و در نهایت برای کنترل زمان بهینه چراغ نیز از یک شبکه برای تعیین زمان مناسب برای هر یک از چراغ ها کمک می گیریم