سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس مهندسی برق

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حمیدرضا تقی راد – دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
آلا شریعتی –

چکیده:

در این مقاله کنترل مقاوم سیستم تعلیق فعال ۱/۴ خودرو با مدل غیر خطی عملگر هیدرولیکی مورد توجه قرارگرفته است و در آن ساختار فیدبک موازی پیشنهاد شده است. استفاده از فیدبک موازی موجب کاهش قابل توجه اثرات غیر خطی عملگر هیدرولیکی گردیده است. در طراحی سیستم کنترل و در حلقه داخلی، از یک کنترل کننده تناسبی استفاده شده است. در حلقه خارجی از یک کنترل کننده مقاوم H∞ به منظور کاهش ارتعاشات بدنه در باند فرکانسی حساسیت انسان استفاده شده است. نتایج حاصل از شبیه سازیهای سیستم با ورودی تصادفی جاده، عملکرد مطلوب سیستم حلقه بسته را تأیید می نماید