سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

بهروز مشهدی – استادیار دانشگاه علم و صنعت-دانشکده خودرو
مهدی محمودی کلیبر – کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت-دانشکده خودرو

چکیده:

امروزه بکارگیری مدل راننده در طراحی سیستمهای هوشمندخودرو برای طی مسیر دلخواه اهمیت فراوانی دارد. در این مقاله برای طراحی سیستم کنترلی مدل راننده، مدل غیرخطی هشت درجه آزادی خودرو به عنوان مدل جامع برای خودروی جلو- محرک و چرخهای جلو فرمانپذیر در نرم افزار مطلب (سیمولینک) شبیه سازی شده، سپس سیستم کنترل (طولی و عرضی) خودرو با تئوری کنترل بهینه به گونهای طراحی شده است که خودرو با توجه به ورودی فرمان، بتواند مسیر مطلوب را با کمترین خطای ممکن طی کند