سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مهران مازندرانی – کارشناس ارشد برق کنترل دانشگاه فردوسی مشهد
مهران رفیعی – کارشناس برق الکترونیک
جلال شجاعی – کارشناس ارشد برق مخابرات
علی وحیدیان کامیاد – استاد دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:

در این مقاله روشهای مختلف استفاده از منطق فازی در کنترل خودروهای هیبریدی موازی مورد بررسی قرار گرفته است و چگونگی طراحی کنترلر منطق فازی در این نوع خودروها بر اساس نوع ورودی، تعداد ورودی، نوع و تعداد خروجی و اهداف کنترلی مطلوب بیان شده است. نتایج مربوط به مقایسه کنترلر فازی در برابر کنترلر های کلاسیک با اهداف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محیط آورده شده است. همچنین کنترلر های فازی معمولی با کنترلر های فازی بهینه مقایسه شده و پیشنهاداتی برای انجام دیگر کارهای تحقیقاتی در این عرصه ارایه شده است