سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس انتقال حرارت و جرم ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

محمد بستانیان – کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک،دانشگاه سیستان و بلوچستان
سید مسعود برکاتی – دکتری مهندسی برق قدرت،دانشگاه سیستان و بلوچستان
داود محبی کلهری – دکتری مهندسی شیمی،دانشگاه سیستان و بلوچستان
بهروز نجاری – کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک،دانشگاه سیستان و بلوچستان

چکیده:

خودرو هیبریدی موازی از دو منبع تولید انرژی جهت تامین نیروی پیشرانش بهره می برد که ازموتور احتراق داخلی به عنوان منبع اصلی تولید انرژی و از باتری به عنوان منبع ذخیره انرژی استفاده می شود به دلیل پیچیدگی سیستم ونیاز به کلیدزنی switching) بین منابع توان این سیستم غیرخطی است و طراحی کنترل کننده کلاسیک برا یخودرو دشوار است به همین دلیل از یک کنترل کننده فازی همزمان online جهت کنترل انرژی درخودرو هیبریدی استفاده شده است کنترل کننده سه هدف را دنبال می کند تامین نیاز راننده مدیریت انرژی خودرو درحال کار و ایجاد توازن بین انرژی باتری و انرژی موتور احتراق داخلی و بهینه کردن توان خروجی موتور احتراق داخلی کاهش آلایندگی و جریان ارام انرژی به سمت سیستم انتقال قدرت نهایی نگهداری شارژ باتری درمحدوده مناسب جهت تضمین طولعمر باتری