سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد بستانیان – دانشگاه سیستان و بلوچستان
سیدمسعود برکاتی –
داود محبی کلهری –
بهروز نجاری –

چکیده:

خودروهیبریدی موازی از دو مبدل انرژی جهت تامین نیروی پیشرانش بهره می برد که شامل موتوراحتراقی داخلی و موتورالکتریکی است یک کنترل کننده فازی همزمان online جهت کنترل توان بین موتور احتراق داخلی و موتورالکتریکی طراحی شده است کنترل کننده سه هدف را دنبال می کند که شامل نیاز راننده کاهش آلایندگی و نگهداری شارژی باتری درمحدوده مناسب جهت تضمین طولعمرباتری می باشد برای دستیابی به بهترین جواب ازالگوریتم ژنتیک فازی استفاده شده است دراین روش پارامترهای کنترل کننده فازی توسط الگوریتم ژنتیک بهینه سازی می شود خودرو درتوسط سیکل udds آزمایش شده و نتایج عملکرد آن ازنقطه نظرهای مصرف سوخت مصرف شارژباتری و الایندگی خودرو سنجیده شده است همچنین مقایسه ای بین حالت های مختلف کنترل که شامل استفاده از استراتژی کنترل پیش فرض ADVISOR استفاده ازکنترل کننده فازی و استفاده ازکنترل کننده ژنتیک فازی انجام گرفته است.