سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

رضا کاظمی – دانشیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محسن رفعت – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی سیستم تعلیق خودرو
امیررضا نوروزی – کارشناس ارشد سیستم محرکه خودرو

چکیده:

بهینه یابی نسبت دنده با اهداف کنترلی شامل کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد طولی خودرو سالها تلاش محققان را معطوف خود ساخته است بطور ویژه درخودروهای مجهز به سیستم CVT که امکان انتخاب نسبت دنده به تعداددلخواه می باشد یافتن استراتژی تعویض دنده با اهداف کنترلی تعریف شده از اهمیت ویژه ای در طراحی این خودروها برخوردار میباشد روشهای کنترلی اعمالی شده تاکنون با توجه به محدودیت استفاده ازسیستمهای محاسباتی سریع گرایش کمتری به کنترل بهینه داشته اند دراین پژوهش هدف تعیین استراتژی تعویض دنده و قانون کنترلی مربوطه با اعمال ورودیهای مطلوب توسط راننده به منظور حداقل سازی مصرف سوخت با بهره گیری از کنرل بهینه بوده و مدل راننده نیز به منظور شبیه سازی سیکل حرکتی طراحی گردیده است.