سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

بیژن معاونی – دانشگاه علم و صنعت ایران
مهران موحدی – دانشگاه علم و صنعت ایران
حمید حسن آبادی –

چکیده:

استراتژی های پیشرفته کنترل ترافیک سیستم های حمل ونقل ریلی در تلاش برای در نظر گرفتن دینامیک کاملی از وسایل حمل و نقل ریلی به همراه دینامیک پیچیده ترافیک هستند. در میان این استراتژی ها، دو ساختار مرجع ثابت و مرجع متحرک از جمله مهمترین ساختارهای کنترل ترافیک می باشند که مد نظر بسیاری از تحقیقات در حوزه کنترل ترافیک بوده و هستند. این دو ساختار که حاصل دو دیدگاه مختلف نسبت به تنظیم و کنترل ترافیک هستند دارای مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر می باشند که استفاده از هریک را به نوعی محدود می نماید. در این مقاله با ارائه یک روش هیبریدی مبتنی بر ترکیب دو روش قبلی سعی گشته تا روش حاصل نقاط قوت هر دو روش را در ب رداشته و نقطه ضعف روش ها را کم رنگ نماید. در انتهای مقاله شبیه ساز یهایی به منظور مشخص نمودن توانمندی روش پیشنهادی ارائه شده است