سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

ندا محمدی – کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان
مهران محسن زاده – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
ماشااله عباسی دزفولی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

چکیده:

با افزایش تعداد سرویسهای وب مشتریان سرویس با سرویسهای متعددی روبرو می شوند که عملیات مشابهی را عرضه می کنند بنابراین کشف سرویس مناسب در میان تعداد زیادی سرویس با عملکرد مشابه مشکل است لازم است علاوه بر خصوصیات عملکردی خصوصیات غیرعملکردی سرویس QoS) نیز برای مشتری مشخص باشد تا کاربر سرویس مناسب را انتخاب کند دراین شرایط ممکن است کاربر چنین سرویسی را بیابد اما چون از صحت و بروز بودن اطلاعات منتشر شده مطمئن نباشد آن را انتخاب نکند بنابراین خوب است که کاربر علاوه بر آگاه بودن از اطلاعات کارکردی و غیرکارکردی از اطلاعات اعتباری و میزان صحت سرویس هم مطلع باشد تا سرویس مورد نیاز خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کند دراین مقاله روشی برای کشف سرویس معرفی شده است تا کاربر با اطمینان بیشتری سرویسی را انتخاب کند که هم نیازمندی های کارکردی و هم نیازمندی های غیرکارکردی او را مرتفع سازد. دراین روش تهیه کننده سرویس خصوصیات کارکردی خصوصیات غیرکارکردی و اطلاعات اعتباری را هم در UDDI انتشار می دهد موتور ارزیابی و کشف عمل تطابق خصوصیات مورد نیاز کاربر با سرویس های منتشر شده را انجام میدهد.