سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

اتابک کلابی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
مصطفی عیدیانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد

چکیده:

دراین مقاله روشی دیگر از طراحی PSS برای یک تک ماشین متصل شده به باس بینهایت براساس تکنیک کنترل مد لغزشی ارائه شده است که نسبت به تغییرات نقطه کار سیستم روباست است بدین منظور یک محدوده برای تغییرات پارامترهای سیستم بدست آمده و پایدارساز به گونه ای طراحی می شود که دراین رنج وسیع عملکرد مناسب داشته باشد هدف کنترل افزایش پایداری و بهبود پاسخ دینامیکی سیستم تک ماشین متصل شده به باس بینهایت در شرایط مختلف کاری است دراین مقاله نتایج شبیه سازی PSS معمولی PSS براساس کنترل مدلغزشی و بدون PSS با هم مقایسه شدها ست نتایج شبیه سازی های انجام شده برروی مدل غیرخطی سیستم قدرت کارایی خوب کنترل کننده مد لغزشی را نشان میدهد .