سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

خدامراد مؤمنی – استادیار گروه روانشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه
محمدرضا مجذوبی – دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه

چکیده:

هوش مصنوعی عبارت است از بررسی روش های استفاده از سیستم ها مبتنی بر رایانه جهت انجام وظایف یا حل مسائلی که بطور معمول توسط قوای ذهنی انسان ها انجام می شوند. توسعه چنین سیستم هایی که از هوش انسان تقلید می کنند، انگیزه اصلی محققان هوش مصنوعی است. امروزه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش دانش آموزان استثنائی مورد توجه قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش کودکان استثنائی با تأکید بر کودکان دارای اختلال یادگیری است.