سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مهدی بازرگانی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
مهدی افضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
حسین بازرگانی – کارشناس فناوری اطلاعات

چکیده:

هوش تجاری به تکنیکهای برپایه کامپیوتر که درزمینهشناسایی استخراج و تجزیه و تحلیل داده های تجاری می پردازد و با هدف حمایت از تجارت درتصمیم سازی بهتر کمک می نماید یک سیستم هوش تجاری می تواند یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری نامیده شود هوش تجاری با استفادهاز فناوری ها فرایندها و برنامه های کاربردی داده های داخلی هرسازمانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد بیشترین تاثیر هوش تجاری افزایش کارایی تصمیمات درسازمان ها می باشد ازجمله تعیین گرایشهای تجاری سازمان پیش بینی وضعیت بازار و بالا بردن توانایی رقابتی سازمان در بازار تحلیل های موردنیاز برای تقسیم بندی مشتری توانایی استفاده مناسب ازمنابع اطلاعاتی موجود در سازمان توانایی فراهم کردن اطلاعات با کیفیت بالا ایجاد توانایی اتخاذ تصمیم های سریع درسازمان تشخیص زودهنگام خطرات و فرصت ها که درنهایت موجب بالا رفتن میزان بهره وری سازمان می گردد.