سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

امین طهماسبی پور – گروه مهندسی صنایع،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر
صادق شهبازی – بنیاد پژوهشی علوم خلاقیت شناسی،تریز و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران

چکیده:

درعصرحاضر تلاشهای بسیاری درزمینه ساختاردهی و مهندسی مجدد فرایندها و همچنین کاهش هزینه ها به منظور کسب سود آوری توسط شرکت ها انجام گرفته است اینک نوبت این است تا بسیاری از آنها به تجدید سبد محصولات خود ازطریق ایجاد مدیریت نوآوری بپردازند دراین راستا خلاقیت و تولید افکار و اندیشه های نو توسط مدیران و کارکنان سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و جایگاه والایی را درسازمان به خود اختصاص داده است امروزه سازمان هایی موفق مستند و می تواننددردنیای پررقابت ادامه حیات بدهند که دائما افکا رو اندیشه های جدید را درسازمان کاربردی سازنداین امر توسط مدیران و کارکنان خلاق امکان پذیر است به منظور فراهم شدن چنین میحطی ایجاد فرهنگ نوآوری جهت خلق ا یده و همچنین ساختاری نظام مند برای شناسایی و حل مسائل صنعتی درخصوص نوآوری محصول بسیار ضروری می باشد.