سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

اسماعیل ملک اخلاق – استادیار دانشگاه گیلان
مریم کاظمی ایمن آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد MBA
رضا کاظمی ایمن آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد IT

چکیده:

فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان فناوری غالب درهزاره جدید معرفی شده اند این فناوری ها با سرعت بخشیدن به فرآیند مبادله اطلاعات و کاهش هزینه های دادوستد به ابزاری برای افزایش بهره وری کارایی و رشد درتمامی حیطه های فعالیت بشری تبدیل شده اند محور اساسی این انقلاب تاثیر فناوری اطلاعات بربخشهای مختلف سازمانی می باشد درمحیط پرتلاطم کسب و کار امروز موفقیت سازمان ها درگرو جهت گیری همه بخشهای سازمان در راستای مسیر استراتژیک آن است امروزه که سازمان ها درجهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود چاره ای جز استفاده ازفناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ندارند و اینجاست که مفهوم همسویی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب وکار معنی پیدا می کند همسویی استراتژیک به بکارگیری فناوری اطلاعات به شیوه ای شایسته و بهنگام و درتوازن با استراتژی ها اهداف و نیازهای کسب وکار اشاره دارد مدیرانی که درسازمان هایشان موفق به ایجاد همسویی استراتژی های کسب و کار و فناوری های اطلاعات شده اند تاکید می کنند که ایجاد یکپارچگی برای بقا و موفقیت سازمان ها ضروری به نظر می رسد .