سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی صنایع غذایی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

قاسم جوادزاده مقتدر – کارشناس ارشد مهندسی علوم و صنایع غذایی

چکیده:

بسته بندی براساس وظایف و اهداف متعدد رویکردهای متفاوت و فراوانی دارد تشویق و ترغیب مصرف کنندگان به خرید و تکرار درخرید دو وظیفه اصلی برای هر نوع بسته بندی است که در پویایی بازاریک محصول نقش عمده ای دارد ممکن است یک بسته بندی در نگاه اول خریداران را به خرید ترغیب کند اما پس از خرید به دلیل نامناسب بودن بسته بندی یا عدم کیفیت محصول مشتری رغبتی به تکرار خرید نداشتهب اشد ترغیب و تکرار خرید مسائلی هستند که دست اندرکاران صنعت بسته بندی و تولید کنندگان هرمحصولی باستی مدنظر قرارگیرند برچسب های هوشمند RFID می توانند کدهای پنهان چاپی خاصی برروی محصولات ایجاد نمایند که وضعیت محصول بسته بندی را از ابتدای تولید تا انتهای زنجیره مصرف گزارش و ردیابی نمایند علاوه برایجاد بسیاری از قابلیت های نگهداری مظروف قیمت ها را برمبنای زمان مکان و نوع درخواست نشان میدهند این تکنولوژی قادر است با انعطاف پذیری بالا نحوه استفاده از محصول را به صورت لفاف نمایش دهد و حتی تبلیغات را به همراه صدا به نمایش درآورد درضمن اطلاعات فراوانی از جمله کد کالا محل ذخیره و نگهداری محل تولید تاریخ مصرف قطعات و مواد تشکیل دهنده حمل ونقلهای صورت گرفته و بسیاری از اطلاعات دیگر همراه با امنیت سرعتعمل و دقت بالا را از فرایندهای انبارداری تا مرحله مبادله کالا و تحویل به مشتری تسهیل نمایند.