سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمد عبدالشاه – عضو هیات علمی و مدیر گروه دانشگاه آزاد سمنان
ایمان رضایی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت گرایش مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمن
محمدرضا کلانتری ثقفی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد سمنان

چکیده:

طی چنددهه اخیر موضوعات تحول نوآوری و کارآفرینی توجه زیادی را دربخشهای دولتی و غیردولتی به خود جلب کرده است بدین لحاظ اکثردولت ها کارافرینی را به عنوان یک استراتژی توسعه ملی پذیرفته و اقدامات بسیاری برای توسعه آن درابعاد گوناگون انجام داده اند یکی ازشاخه های اصلی کارافرینی کارافرینی درسازمان است که بدون شک سهم چشمگیری درتوفیق و تعالی سازمان ها دارد درعصرحاضر سازمان ها با تحولات و تهدیدهای گسترده ملی منطقه ای و بین المللی روبروهستند و تضمین و تداوم حیات و بقای سازمان ها نیازمند یافتن راه حلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری ابداع خلق محصولات یا خدمات فرایندها و روشهای جدید بستگی زیادی دارد دراین تحقیق به منظور تحلیل و ساخت سازمان های کارافرین ازهوش تجاری و کارت امتیازی متوازن استفاده شده است درنتیجه بررسی ویژگیهای سیستم هوش تجاری مدل ویژه ای را جهت تحلیل فرصت ها و موقعیت های موجود درمحیط داخلی و خارجی یک سازمان و تبدیل آنها به فرصت مناسب برای ایجاد یک سازمان کارافرین ارایه شده است.