سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

صادق شهبازی – بنیاد پژوهشی علوم خلاقیت شناسی،تریز و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران

چکیده:

ازدنیای رقابتی امروز یکی از راهکارهای بقا سازمان بهبود ارزش محصولات و فرایندهای سازمان می باشد دراین راستا مهمترین دغدغه شناخت نقاط بهبود و ارایه راه حل برای آن است از انجایی که شناسایی نقاط بهبود فرایندی پیچده و سخت می باشد مهندسی ارزش میتواند دراین خصوص بسیار اثربخش واقع گردید ازطرفی ارایه راه حل برای چنین نقاط قابل بهبود کاری اسانتر ازشناسایی آنها نیست دراین راستا دانش خلاقیت شناسی TRIZ می تواند با ارایه راه حل های نوآورانه اثربخش و مفید باشد TRIZ می تواند با ارایه راهکارهای نوآورانه درفاز خلاقیت مهندسی ارزش کمک بسزایی درجهت بهبود وکاهش قیمت تمام شده محصول یا فرایند ارایه دهد.