سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس بین المللی مدل سازی غیر خطی و بهینه سازی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

جلیل حسن قاسمی – دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه شمال
احمد جعفرزاده افشاری –
آیدا یوسف زاده –

چکیده:

دربازار رقابت جهان کیفیت حرف اول رادرتسخیر بازار فروش محصول میزند به همین دلیل ارتقای کیفیت محصولات و خدمات اولین و مهمترین عامل پیشی گرفتن ازرقبا و گرفتن سهم عمده بازار میباشد دراین راستا یکی از ابزارهای مههم درترجمه صدای مشتری به محصول تولیدی روش گسترش عملکرد کیفی یا QFD است دراین مقاله باتوجه به کیفی بودن عوامل یک رویکرد مبتنی برQFD-Fuzzy دربخش تولید ارایه شد با استفاده ازمنطق فازی قسمت های مختلف خانه کیفیت از حالت لفظی مبهم خارج شده و بصورت معیارهایی مشخص جهت اتخاذ تصمیمات استراتژیک تبدیل شده است درپایان براساس یافته های تحقیق عملیات حرارتی و تعرفه های قیمتی به عنوان مهمترین اقدامات استراتژیک شرکت جهت کسب رضایت مشتری شناخته شد.