سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش فناوری اطلاعات، حال، آینده

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

زهرا نصیری – دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
فاطمه طرقه –

چکیده:

یکی از چالشهای اساسی در مراکز آموزش مجازی ارتقا کیفیت یادگیری در سیستم آموزش الکترونیکی می باشد روشهای مختلف برای ارزیابی کیفیت یادگیری و عوامل موثر بر آن ارایه شده است اعم از استفاده از مطالعات کتابخانه ای و تدوین پرسشنامه که با استفاده از روشهای اماری نتایج آن مورد ارزیای قرارمیگیرد به دلیل نیاز به تدوین پرسشنامه های با پارامترهای کاملا مطمئن و عدم اطمینان به پاسخگویی صحیح توسطکاربران بنا به دلایل مختلف از این رو در این مقاله کاربرد تکنیک داده کاوی اطلاعات جهت پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجو و عوامل موثر در یادگیریدانشجویان و ارزشیابی آنلاین پیشنهاد می شود. در تکنیک داده کاوی برای رسیدن به مدل مورد نظر از انباره داده آن مرکز آموزشی استفاده می شود که با عمال مراحل داده کاوی با استفاده از الگوریتمهای مختلف نظیر شبکه های عصبی و ماشینهای تصمیم گیری و خوشه بندی به مدل مناسب و مورد نظر دست یافت. هرسیستم آموزش مجازی می تواند با بدست آوردن مدل مناسب راهکارهای مناسبی را جهت افزایش یادگیری و افزایش کیفیت سیستمش ارایه نماید و به این ترتیب در ارتقا علمی سیستم آموزشی خود گام بردارد