سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

علی سیادت – دانشیار دانشگاه اصفهان
نیلوفر صادقی فر – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
راضیه غنوی – دانشجوی کارشناسی ارشد
اسماعیل خضرزاده – دانشجوی کارشناسی ارشد

چکیده:

درشرایط کنونی کشورباتوجه به افزایش جوانان تحصیل کرده و کمبود کاربرای آنان اموزش کسب وکار و فرهنگ کارآفرینانه دردانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می تواند راهکار ارزشمندی برای ایجادتفکر کارآفرینانه و به دنبال آن کم کردن معضل بیکاری باشد هدف این پزوهش آشنا نمودن افراد با دومقوله کارآفرینی دانشگاه یو دانشگاه کارآفرین و همچنین نقش دانشگاه درپرورش قابلیت های کارافرینی است روش پژوهش درمقاله حاضر با شبوه توصیفی تحلیلی بوده است که بصورت کتابخانه ای و ازطریق بررسی پایان نامه ها مجلات لاتین و فارسی و استفاده ازکتب مربوطه انجام گرفته است دراین پژوهش ابتدا به کارافرینی و اهمیت آن و سپس به بیان قابلیت های کارافرینی اشاره شده است بحث درباره کارافرینی دانشگاهی و تشریح مدلی دراین زمینه از دیگر مباحث این کارتحقیقاتی می باشد.