سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

سید رضا علوی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه ته

چکیده:

سایت های بزرگی مانند گوگل، آمازون و ای بی که نمادهای کلاسیک کارآفرینی اینترنتی هستند را همه می شناسند. بارها و بارها آ نها را در کارگاهی آموزشی، مقالات، سمینارها و غیره معرفی کردند که چقدر درآمد دارند! چقدر پرسنل دارند! چقدر پیشرو هستند و …. ولی به راستی چه عواملی باعث شده است تا این کسب و کارهای اینترنتی، چنین رشد کنند؟ آیا فقط یک ایده خوب و ناب یک یا چند مهندس جوان به تنهایی چنین غول هایی را ساخته است؟ آیا شانس و اقبال آن ها بوده است که توانسته اند کارآفرینان اینترنتی شوند؟ یا عوامل و دلایل دیگری دخیل بوده است؟ این نوشتار سعی دارد تا در حد بضاعت، عوامل رشد و پایداری شرکت گوگل را به عنوان بزر گترین کسب و کار اینترنتی بررسی کرده و در نهایت شش مورد را به عنوان عوامل کلیدی در پیدایش و موفقیت کارآفرینی اینترنتی موثر م یداند را معرفی نماید. شناخت دلایل و زمین ههای موفقیت آ ن شاید گامی کوچک و راهکاری جهت توسعهی کسب وکار اینترنتی در ایران باشد، تا کارآفرینان با الگوبرداری درست به جای تقلید نا آگاهانه در ایجاد کسب و کارهای اینترنتی همت بگمارند .