سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: دومین همایش ملی پرستاری، روانشناسی، ارتقای سلامت و محیط زیست سالم

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

فاطمه رزمی – کارشناسی ارشد راهنمایی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
مهرداد خلفی – کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاداسلامی واحدمرودشت
سعید اکبری – کارشناسی گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

چکیده:

امروزه علی رغم تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی های اساسی و لازم هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسایل و مشکلات زندگی روزمره مقتضیات آن آسیب پذیر نموده است. برای غلبه بر مشکلات فردی و اجتماعی باید توانایی های روانی- اجتماعی افراد را بالا برد.یکی از راههای بالا بردن توانایی های افراد آموزش مهارت زندگی به آنان است.یکی از مهمترین مهارتهای زندگی جرات ورزی می باشد.که به افزایش اعتماد بنفس و جلب احترام دیگران منجر می شود. این اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستم مهارت قاطعیت را در دانش آموزان کلاس ششم ازطریق آموزش این مهارت تقویت نمایم . صورت گرفت.نمونه آماری یکی از دانش آموزان کلاس ششم است. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه قاطعیت ایلین گمبریل وریکی که دارای ۰۴ سوال و ۳ بعد از قاطعیت:ناراحتی از قاطعیت، احتمال پاسخ درگیرشدن در رفتار قاطعانه، و تشخیص شرایطی که بهبود افزایش قاطعیت را می طلبد، را می سنجد