سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهدی بازرگانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، گروه مهندسی کامپیوتر، زنجان
مهدی افضلی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، گروه مهندسی فناوری اطلاعات، زنجان

چکیده:

تلویزیون همراه به مفهوم پخش مجدد محتوای تلویزیون سنتی بر روی گوشی تلفن همراه می باشد که ساده ترین و منطقی ترین مفهوم برای تلویزیون همراه می باشد. بسیاری از مطالعات صورت گرفته بر روی کاربران نشان می دهد که یکی از اصلی ترین جنبه های موفقیت تلویزیون همراه، محتوای آنها می باشد. محتوای خاص ایجاد شده برای سیست مهای همراه باعث ایجاد رضایت بالای مصرف کننده می گردد. بخصوص زمانی که با محتوای تلویزیون سنتی مقایسه می شود. به عبارت دیگر موفقیت زمانی حاصل می شود که محتوای ویژه گوشی همراه تولید نشود؛ بلکه بتوانیم محتوای تلویزیون سنتی را به فرمت قابل نمایش روی گوشی تلفن همراه ظاهر نماییم. در مقاله حاضر نتایج مطالعات مختلفی که بر روی کارکرد و کاربران تلویزیون همراه در تعدادی از کشورها صورت گرفته مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهشها نتایج ارائه شده برای تلویزیون همراه از نظر کاربران، ترکیب طر حهای تولید شده توسط افراد با کیفیت طرح های تجربی که شامل جنب ههای کلیدی: کاربر؛ دستگاه همراه؛ زمینه/خدمات همراه؛ محتوا؛ هزینه و تبلیغات است.