سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

ایمان آسترکی – دانشگاه تفرش
مینا بهرامی بیان –
ایمان مومنی زاده –

چکیده:

دراین مقاله ازیک سیستم کنترلی با قوانین فازی استفاده شده است هدف ازاین سیستم روانسازی ترافیک دریک تقاطع و بهینه کردن زمان انتظار برای وسایل نقلیه پشت چراغ قرمز و نیز عابرین پیاده است براساس قوانین فازی نوشته شده سیستم تصمیم میگیرد که چه موقع زمان سبزبودن چراغ راهنمایی را اضافه کند یا آن را متوقف سازد برای بررسی صحت الگوریتم پیشنهادی از داده های واقعی یکی از چهارراه های شهرتهران که ازشرکت سیستم های حمل و نقل هوشمند مهیا جمع آوری شده است استفاده نموده ایم و نتایج حاصل با کنترل معمولی چراغ راهنمایی مقایسه شده است.