سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش مدیریت و توسعه گردشگری, چالشها و راهکارها

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مهوش رنجبر – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی
سارا سادات مکیان – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائیی
سید محمد مهدی صفدر زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

گردشگری با سرعتی بیش از گذشته گسترش می یابد و تمامی کشور های دنیا به دنبال استفاده از مزیت های رقابتی خود در این صنعت هستند و تلاش خواهند کرد تا سهم خود را از درآمدهای حاصل از گردشگری افزایش دهند.به طور کلی فرصت های بسیاری در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران در زمینه گردشگری مذهبی وجود دارد که با مدیریت و برنامه ریزی و سیاست های خاص بازاریابی توسعه می یابند.در این مقاله سعی شده است به معرفی گردشگری مذهبی،تقسیم بندی جاذبه های مذهبی و چالش های مدیریت جاذبه های مذهبی می پردازد و در نهایت به معرفی اجمالی راهکارهای توسعه این نوع از گردشگری در ایران می پردازد و بیان می کند که گردشگری مذهبی می تواند پایه و اساس توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران باشد.