مقاله چالش های توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران (نامه به سردبیر) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۹۲ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۳۸۲ تا ۳۸۵ منتشر شده است.
نام: چالش های توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران (نامه به سردبیر)
این مقاله دارای ۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: زارع بیدکی مجید

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در عصر تغییرات و تحولات شتابنده فناوری های الکترونیکی، نقش بی بدیل یادگیری الکترونیکی در توسعه آموزش و مدیریت آموزشی بر کسی پوشیده نیست. دانشگاه های علوم پزشکی ایران می بایست برای جا نماندن از این غافله کاربران تکنولوژی در آموزش، به طراحی، راه اندازی و توسعه سیستم های یادگیری الکترونیکی اهتمام جدی کنند. ماهیت و نوع محتوای یادگیری در دروس مختلف علوم پزشکی، استفاده از امکانات چند رسانه ای را برای تسهیل یادگیری فراگیران ضروری نموده است. این در حالیست که یکی از مطالعات در حال انجام ما نشان داده است که در حال حاضر هنوز در بیش از 60 درصد از دانشگاه های علوم پزشکی ایران ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای اجرای شیوه های آموزش الکترونیکی فراهم نگردیده است. این بدان معناست که فعلا امکان بکارگیری جامع شیوه های یادگیری الکترونیکی در حداقل ۶۰ درصد از دانشگاه های ما وجود ندارد. دلایل این بازماندگی و چالش در توسعه یادگیری الکترونیکی چیست؟