سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین سمینار ملی امنیت غذایی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محمد احمدی – اعضا هیئت علمی دانشگاه آزادسوادکوه
سارا جعفریان –

چکیده:

هزینه بسته بندی درمحصولاتکشاورزی معمولا حدود ۱۰ تا۱۵درصد قیمت تمام شده کالا را تشکیل میدهد ولی درایران این رقم به ۳۵تا۵۰درصد و گاهی تا ۱۰۰درصد قیمت تمام شده محصول نیز می رسد به هرحال بسته بندی مناسب می توان تاحدود ۹۰درصد سبب ایجاد ارزش افزوده گردد حال آن که توجه نکردن به این موضوع سبب شده است که قسمت اعظم ارزش افزوده محصولات صادراتی ایران که عمدتا به صورت فله صادر میشود با بسته بندی مجدد درکشورهای ثالث نصیب صنایع بسته بندی این کشورها می شود به منظور معرفی صحیح کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی و دستیابی به سهم قابل قبولی از بازارهای بین المللی بهبود صنعت بسته بندی پیشنهاد می شود.