سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای صنعت توریسم

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

حمیدرضا نصیری زاده – عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
محمدرضا دهقانپور – عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)

چکیده:

امروزه صنعت جهانگردی در دنیا سومین پدیده اقتصادی پویا بعد از صنایع نفت و خودروسازی است و سالانه بیش از ۳۸۰میلیارد دلار از این طریق نصیب کشورهای مختلف دنیا می شود و بدین ترتیب یک رقابت شدید بین کشورها برای تحصیل درآمد بیشتر از طریق جهانگردی وجود دارد اصولا جهانگردی یک نوع فعالیت خدماتی است و تعداد زیادی از افراد و کسانی که یک جهانگرد با آنها روبرو می شود و برای تامین نیازهای اساسی و تفریحاتی خود به آنها تکیه می کند برای موفق شدن یک مکان یا منطقه نقش حیاتی و سرنوشت ساز دارند تردیدی نیست که کارکنان خدمات ارائه می کنند و توجه به این موضوع یکی از رمزهای اصلی تضمین کننده صنعت جهانگردی است. از انجایی که جهانگردی نوعی فعالیت خدماتی و به میزان زیادی به افرادی وابسته است که در آن صنعت کارمی کنند لذا برای توسعه صنعت مزبور باید دانست برای احراز پستهای کنونی چه تعداد افراد با چه نگرشها مهارتها و دانشی لازم است.