سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

محمدجواد تقی پوریان – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، گروه مدیریت دولتی
رضا حسینیان – کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

چکیده:

در شرایط دنیای امروزه نیاز به ک ارکنانی پرانرژی که جذب کار شده و خود را وقف کار نمایند بیش از پیش احساس می شود. پیوند کاری بعنوان یکی از مفاهیم جدید در حوزه رفتار سازمانی که دلالت بر حالتی ذهنی، مثبت و رضایت بخش در ارتباط با کار دارد می تواند منبع مهمی در دستیابی به این اهداف باشد. در حالی که این مفهوم نسبتاً جدید است اما بسرعت مورد توجه و پذیرش واقع شده و مؤسسات و سازمانها بر این باورند که می توانند از این مفهوم بعنوان اهرمی برای دستیابی به اهداف سازمانی همچون رضایت بیشتر مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی و ابقاء بیشتر کارکنان در سازمان بهره گیری کنند. از اینرو در این مقاله سعی می شود ضمن مرور تعاریف این مفهوم در ادبیات موضوعی مربوط به تبیین تأثیرات پیوند کاری در پیشبرد اهداف سازمان، به تشریح عوامل مؤثر بر پیوند کاری کارکنان و در نهایت مدل یکپارچه پیوند کاری پرداخته شود.