سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

حسین ترکمنی نوقایی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
آصف زارع – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
محسن فرشاد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
مجتبی پریچه – دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد

چکیده:

داشتن پیش بینی درستی از جریان ترافیکی یک مسئله مهمدر سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS به شمار می آید به دلیل اینکه جریان ترافیکی تحت تاثیر عوامل مختلف غیرخطی از جمله رفتار رانندگان وسایل نقلیه و … قرار می گیرد یک سیستم غیرخطی قوی را تشکیل میدهد که با زمان تغییر م یکند در این مقاله سیستم ترافیکی حاکم بر یک مسیر با ۵ تقاطع درشهر مشهد درنظر گرفته شده و داده های واقعی برای سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از سیستم SCATS جمع آوری شده است از انجایی که ANFIS یک سیستم فازی – عصبی تطبیقی است لذا با قابلیت خود آموزشی که دارد می تواند یک کنترلر بهینه باشد چرا که تعداد پارامترهای بیشتری برای تنظیم در اختیار سیستم قرار میدهد و با آموزش دیدن تنظیم خوبی از شرایط حاکم بدست می آورد