سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

روزبه قوسی – عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
امیر ابراهیم زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد
علی اسماعیلی – دانشجوی کارشناسی
مهسا پریدر – دانشجوی کارشناسی

چکیده:

یکی از مزتیت های رقابتی مهم درصنعت خودروسازی خدمات پس از فروش مناسب است تحلیل عوامل موثر برخرابی ها و شناسایی درست آنها نه تنها موجب کاهش هزینه های سازمان می شود بلکه افزایش رضایتمندی مشتریان را به دنبال خواهد داشت از انجایی که به دلیل داشتن سیستم یکپارچه اطلاعاتی اطلاعات خوبی از واحد خدمات پس ازفروش دراختیار می باشد می توان با استفادها ز تکنیکهای داده کاوی تحلیل های مناسبی را به عنوان ابزار پشتیبان تصمیم دراختیار مدیریت قرار داد دراین تحقیق سعی شده است تا با به کارگیری دانش داده کاوی و تحلیل داده های جمع آوری شده درواحد تولید و خدمات پس از فروش یکی از خودروسازهای داخلی درطول سالهای ۸۵تا۸۹ عوامل تاثیر گذار برنوع خرابی خودروهای تولیدی را تحلیل نموده و میزان تاثیر پذیری خرابی های آینده از خرابی های گذشته ی خودروها را بررسی نماییم .