سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

جبارعلی ذاکری – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران
سعید محمدزاده – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
نیما رفیعی – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری

چکیده:

درطراحی راه آهن همانند طراحی بزرگراه ها افزایش احجام و بارهایترافیکی و بویژه معرفی قطارهای سریع السیر دردهه گذشته نیاز به رویکردی جدید بیش از پیش نمایان شد بعلاوه نگرانی درباره محیط زیست نیاز به درنظر گرفتن مفهوم پایداری را درمراحل طراحی طلب می کرد مخلوطهای آسفالتی بعنوان جایگزین فنی مناسبی برای پارامترهای مختلف ساخت راه آهن سنتی معرفی شده اند بویژه تجربه استفاده از آسفالت در راه آهن نشان داده است که این نوع ساخت توانایی سازگاری با خطوط ریلی جدید و مدرن را داراست کشورهایی همچون آلمان ژاپن ایالات متحده آمریکا اسپانیا و ایتالیا بعنوان پیشگامان استفاده ازمخلوطهای اسفالتی در روسازی راه آهن می باشند دراین مقاله مطالعات و پروژه های انجام شده و پیشرفت های اخیر دررابطه با استفاده ازمخلوطهای اسفالتی در روسازی راه آهن و نتایج حاصل از استفاده اسفالت درروسازی راه آهن مورد بحث قرارگرفته است.