سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سپیده ناصری – گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

چکیده:

دراین مقاله با کمک الگوریتم های ژنتیکی genetic algorithms روشی برای پیدا کردن مسیر بهینه ای برای رباتی که در محیط های ناپایدار دو بعدی با حریف های هوشمند مواجه است و می بایست توپی را به هدفی برساند مطرح شده است یکی از کاربردهای مشهور این مسئله در شبیه سازی بازی فوتبال است software simulation of robocup دراین کاربرد شرایطمحیطی و ربات ورودی است و مسیر پیشنهادی باید بدون برخورد باشد از آنجایی که در robocup بینایی perception قطعی وجود ندارد برای مدلسازی شرایط محیطی و تخمین حرکت حریف ها از شبکه بندی grid زمین استفاده شده است بطوریکه هریک از نقاط grid دارای احتمال برخوردخاص خود می باشد.