سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

ایمان خورشاد –
مهدی ملایی –

چکیده:

تقاضا شاهرگ ارتباطی عناصر زنجیره تامین بوده و برنوع ارتباط بین حلقه های پایین دست و بالا دست تاثیربسزایی دارد همانطور که برقراری ارتباط صحیح دقیق و بموقع بین اجزا عاملی حیاتی درزنجیره تامین محسوب می شود پدیده عدم اطمینان دربراورد و تحقق عرضه و تقاضا منجر به ناکارآمد شدن آن می گردد از این رو مدیریت تقاضا درزنجیره تامین یکی از مباحث مورد توجه صاحبان اندیشه و فن دراین حوزه می باشدو طی سالهای اخیر روشهای جدیدی برای بهبود کارایی و اثربخشی و غلبه برمشکلات ان ارایه شده است یکی از روشهایی که برای حل این مساله مورد استفاده قرار میگیرد تکنیک برنامه ریزی پیش بینی و بازپرسازی مشارکتی با تامین کنندگان درزنجیره تامین است دراین مقاله سعی شده علاوه بر بسط و تشریح ادبیات موضوع و آشنایی با خصوصیات منحصربفرد تکنیک برنامه ریزی مشارکتی لزوم بکارگیری و پیش نیازهای استفاده از این تکنیک درزنجیره تامین خودرو کشور مورد بررسی قرارگیرد.